RSS

Butik Pakaian Muslimah Online

SweetMuslimah.com

Tuesday, July 5, 2011

Panas: Gara-Gara Pendedahan Oleh Blogger Tiba-Tiba SPR "Halang Capaian Ke Laman Web" Rasmi Semakan Daftar Pemilih Mereka Mulai Semalam !!

unday, July 3, 2011

Panas: Gara-Gara Pendedahan Oleh Blogger Tiba-Tiba SPR "Halang Capaian Ke Laman Web" Rasmi Semakan Daftar Pemilih Mereka Mulai Semalam !!

Sungguh melucukan apabila kami mendapat makluman terkini daripada blog sahabat MiloSuam, mengatakan pihak SPR begitu gusar dengan pendedahan yang telah dibuat oleh beliau perihal penipuan nama pengundi berdaftar. Ternyata SPR terus mengamalkan amalan penipuan tersebut sejak sekian lama. Mereka sebenarnya sudah menjadi seperti Pengadil Sukan Gusti (foto) yang ternyata "double standard" dalam membuat keputusan. Anehnya, SPR tidak mahu mengaku kelemahan dan penyelewengan yang telah mereka lakukan. Bagi mereka rakyat Malaysia harus terus ditipu dulu, kini dan selamanya. Tanpa pilihanraya yang adil dan saksama maka selagi itulah amalan ini akan dihalalkan oleh pihak SPR. Ia jelas membuktikan mereka adalah talibarut UMNO BN sejak sekian lama. Banyak bukti yang telah didedah dan dibongkarkan, namun mereka tetap memberi alasan untuk menunjukkan kononnya mereka itu berada di pihak yang benar. Sedangkan hakikatnya hanya rakyat yang cintakan keadilan sahaja yang mahukan perubahan dan membersihkan pilihanraya itu. bagi mereka yang mahu terus berkuasa dengan taktik kotor maka mereka akan takut melihat kebenaran. Sedangkan itulah yang sepatutnya dilakukan dalam sebuah negara demokrasi seperti Malaysia ini.

SPR Halang Pelawat Akses Laman Web Rasminya

Menurut MiloSuam seperti yang dilaporkan di dalam blognya "Sebelum ini MiLo SuaM ada mendedahkan salah satu taktik jahat Suruhanjaya Penipu Rakyat, SPR yang berjaya dikesan menempatkan 88 orang pengundi pelbagai bangsa termasuk Melayu, Cina dan India, lelaki dan wanita di alamat yang sama iaitu di alamat 1155 Kg Bagan Serai, Jalan Sembilang, Seberang Jaya Permatang Pauh. Tinjauan di lokasi sebenar menunjukkan bahawa alamat tersebut menempatkan sebuah rumah kayu yang kecil, tidak munasabah boleh didiami oleh 88 orang pengundi berdaftar pelbagai jantina dan bangsa rujuk sini [pengundi hantu]. Hari ini ReJaM© ingin membongkarkan satu lagi penipuan serupa yang telah berjaya dikesan di salah sebuah alamat di dalam kawasan Parlimen Tambun. Tapi malangnya, website rasmi Suruhanjaya Penipu Rakyat, SPR gagal untuk diakses ", katanya. Beliau juga mendedahkan dia amat terkejut akibat laporan itu, tiba-tiba ia tidak boleh dilawati. "Web rasmi Suruhanjaya Penipu Rakyat, SPR dilihat paparkan page error dan tidak boleh diakses. Persoalannya di sini, apakah yang sudah terjadi? Adakah website rasmi untuk semak daftar pemilih ini adalah website "kokak" dan "cap ayam"? Adakah ada pihak yang sengaja sebabkan web ini tidak dapat diakses bagi mengelakkan tembelang Suruhanjaya Penipu Rakyat, terbongkar kepada umum? [Suruhanjaya Pilihan Raya]", katanya.

[Apa yang didedahkan ini, mengesahkan lagi kepada kita bahawa memang wujudnya amalan yang tidak bersih oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu sebenarnya. Mereka beriya-iya mahukan rakyat memberi bukti, apabila ia dibongkarkan maka mereka amat gusar dan takut hingga terpaksa menutup laman web yang berkenaan buat sementara waktu. Maka itu, apakah kita boleh percaya SPR itu berlaku adil dalam pilihanraya?. Bayangkan, SPR tidak wajar menutup capaian ke website mereka, kerana pada masa ini media massa begitu sibuk membuat promosi pendaftaran pemilih. Jika laman web rasmi pun tidak boleh untuk dilawati, maka apakah pengundi boleh menerima keputusan berat sebelah yang dibuat oleh SPR itu agaknya. Hanya mereka yang bodoh sahaja boleh teris diperbodohkan oleh SPR. Tapi bagi rakyat yang bijak, mereka tidak sama sekali mahu terus ditipu lagi. Maka itulah mereka mahu bangkit menyatakan bantahan dan menyuarakan peruabahan menerusi Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Soalnya, kenapa SPR perlu takut pada Bersih?].

Panas: Terbongkar SPR Nyata Tipu Rakyat, Bukti Kukuh Adanya 88 Nama Sama Dalam Satu Alamat Berjaya Di Dedahkan Untuk Pengetahuan Semua!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diharap tidak memberi helah dan alasan dangkal lagi untuk menhalalkan segala penipuan dan penyelewengan yang telah dilakukan oleh mereka selama ini. Malah, tindakan mereka menutup pintu rundingan dengan rakyat juga merupakan satu penghinaaan dan penganiayaan yang nyata bahawa SPR ternyata menjadi talibarut UMNO BN sejak dulu, kini dan selamanya. Sebagai "badan bebas" sepatutnya SPR berkecuali dan bersikap profesional dalam mengendalikan pilihanraya di negara ini. Namun, rupa-rupanya mereka mahu terus biarkan pilihanraya itu kotor dan menjijikan. Mereka mahu teurs amalkan "sistem double standard" yang diamalkan selama ini. Rakyat bukan lagi bodoh dan boleh ditipu buat selamanya. Segala apa yang dibangkitkan oleh pimpinan Bersih 2.0 ada asasnya dan wajar dipertimbangkang oleh SPR jika mahu berlaku adil. Kenapa mereka harus takut dan ingin ikut telunjuk pemimpin UMNO sampai bila-bila?. Apakah dek kerana mereka mendapat habuan demi habuan duniawi yang akhirnya memaksa mereka tidak berlaku jujur kepada amanah yang telah dipertanggungjawabkan oleh Allah SWT terhadap diri mereka?. Inilah yang memusykilkan rakyat sebenarnya. Paling malang bila SPR mengatakan jika pilihanraya tidak bersih kenapa pembangkang boleh menang di lima buah negeri?. Inilah juga alasan yang digunakan oleh puak-puak UMNO mutakhir ini. Namun sedarkah mereka bahawa jika pilihanraya itu bersih maka bukan lima negeri yang tumbang, tetapi seluruh semenanjung Malaysia pasti sudah jatuh ke tangan pakatan rakyat !.

Bukti kukuh penipuan SPR yang cukup menggemparkan kita sebenarnya

Malahan juga, sudah pasti UMNO BN sudah terkubur dalam pilihanraya umum ke -12 yang lalu. Itu jawapan mudah berdasarkan kepada undi popular yang diraih oleh pakatan rakyat dalam pilihanraya umum 2008 itu sebenarnya. Inilah realiti yang amat ditakuti oleh kerajaan UMNO BN itu sekarang. Akhirnya SPR dijadikan alat untuk terus menipu rakyat. Memberi alasan kononnya mereka berlaku adil. Sedangkan hakikatnya, hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui betapa teruknya badan bebas itu mengendalikan pilihanraya di negara ini. Bila ditegur mereka mahukan bukti, tetapi bila diberika bukti mereka menutup pula bukti. Akhirnya rakyat tertipu atas nama demokrasi amalan UMNO dulu kini dan selamanya. Justeru itulah kami paparkan satu bukti kukuh di atas mengenai penipuan yang dilakukan oleh SPR bekerjasama dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Mana mungkin begitu ramai nama pengundi boleh terdapat dan didaftarkan pada satu alamat?.

[Bukankah ini kerja-kerja jahat yang dilakukan SPR. Maka kenapa mereka mahu menipu rakyat kononnya mereka bertindak adil kepada semua pihak. Paparan ini diharap dapat menjadi kekuatan dan semangat untuk rakyat terus bangkit menuntut satu pilihanraya yang bersih dan adil di negara ini. Bangun dan bangkitlah untuk mempertahankan amalan demokrasi sebenar dan bukannya permaintan politik pihak-pihak tertentu yang hanya mengimpikan kemenangan tetapi takut dengan kekalahan. Semoga rakyat akan turun beramai-ramai dalam Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Biar apa yang berlaku, kita mesti pertahankan hak-haka kita sebagai rakyat di negara berdaulat ini. UMNO BN begitu takut dengan bersih kerana mereka selesa mengamalkan taktik kotor dalam setiap kali pilihanraya. Inilah yang perlu diketahui oleh rakyat. Jangan biarkan kekotoran itu mencemari pilihanraya kita lagi. Penipuan diatas telah dibongkarkan oleh Blogger MiloSuam dalam blog beliau baru-baru ini].

0 comments:

Post a Comment