RSS

Butik Pakaian Muslimah Online

SweetMuslimah.com

Tuesday, April 26, 2011

Ekonomi Malaysia , Antara komen-komen yang bernas.

Kerajaan mana tahu ekonomi?
Rasuah pandai lah.
Bawa duit keluar cukup pandai.
Shopping di Paris , Beli Kapal selam tak menyelam lagi pandai.
Tolong Kroni merompak hartanah negara,
Kata itu DEB,...kah kah kah.

PR (Price Reduced)..BN (Barang Naik)...Rakyat Msia ni pandai buat bising je bila barang naik & hidup susah tapi bila tiba PRU13..pangkah jugak BN...biar salah pilih isteri tp jangan salah pilih parti..merana anak cucu!

Negara kita hari ini berbangga kerana telah melahirkan ramai insan terpelajar.Tapi apa yang menyedihkan kita mereka ini semua pula diajar menipu rakyat sesama bangsa dan agama apabila mereka ini dipilih menjadi pemimpin.

BUKA MATA TEPUK LAH DADA.Apabila harga barangan naik melambung rakyat menyalahkan pemimpin.Sebenarnya diri sendiri harus dipersalahkan kerana bertahtanya pemimpin adalah ditangan kita sendiri yang mencontengnya.Beringat lah :Siapa saudara kamu? Apakah ugama mu? Siapa ikutan mu ?


Nilai RM lebeh baik bebanding USD..so..aper terjemahannya pd rakyat cam aku...harga ayam, petrol, beras turun ker...tarif air/letrik/toll plak..atau harga hp/galaxy tab turun 50%..atau keta import makin turun harga 70% ker....so..aper impactnyerrr...ceciter...

minggu lepas aku tempah Levi 501 darirakan aku di LA hanya berharga RM88 sahaja atau USD 30 sahaja.. Tetapi semalam aku ke Pertama tengok harga Levi yang aku beli tu harganya RM290 huhuhuhu
berapa cerdiknya peniaga peniaga kita pusingkan harga kononnya harga Seluar ini standar di seluruh Dunia mengikuit tukaran dengan matawang negara masing2.. huhuhu

BN tak mampu atasi inflasi... Nak kaburkan rakyat..reka cerita liwat, video seks dll... supaya rakyat lupa dan leka dengan realiti persekitaran. Dulu rakyat dilekakan penjajah dengan cerita penglipur lara.. Sekarang UMNO pula lekakan rakyat dengan versi mereka.. Mana ada menteri BN berani bercakap benar tentang keadaan ekonomi negara sebenarnya bersandarkan fakta.. tetapi bercakap temberang tanpa fakta..

 RASUAH, JENAYAH berleluasa, SEX BEBAS, PELACURAN, Penganguran, Sekolah Hamil ditubuhkan di Melaka, JUDI, Perebutan kuasa dikalangan Ahli (termasuk di kawasan saya DUN LUI Negeri Sembilan)..INIlah yg di perjuangkan oleh UMNO atasan..mereka FAIL dlm ekonomi..hasilnya rakyat yang sengsara..buka lah MATA, bukalah MINDA, utama rakyat wahai RAKAN2 ku..jadilah pemimpin yang berjiwa rakyat lagi bersih..

zaman ekonomi gawat yg jadi raja adalah org yg byk cash in hand.bukan yg banyak hutang..malangnya, kebanyakan rakyat kita semua mmg masih dalam kepompong hutang.kalau inflasi dah naik sampai 15% kadar faedah bank, terutama BLR akan melonjak 3-5 kali ganda..macamana nak mencapai Wawasan 2020? ini kerana Wawasan 2020 tu hanya akan tercapai kalau pencapaian ekonomi negara Malaysia pada tahap minimum 7% setiap tahun bermula tahun 1990..tapi dengan tahap inflasi yg semkn teruk, entah jadi wawasan tahun apa pula nanti..ini ke kejayaan ETP, NKRA, NKEA?

SEMUA ORG JANGAN BIMBANG SEMUA KEKURANGAN N KEKUSUTAN EKONOMI DIBAWAH DAPAT DICOVER DGN WANG PETRONAS, WANG PETRONAS BANYAK! YANG PENTING UTK COVER KELEMAHAN PENTADBIRAN BN, SEMUA WANG ITU BUKAN BAPAK BN YANG PUNYE....ITU SEMUA WANG RAKYAT! 1PATUTKAH RAKYAT PERLU COVER KELEMAHAN PEMIMPIN BN MENTADBIR NEGARA MALAYSIA TERCINTA?

Inilah teori ekonomi Kerajaan BN yang diputarbelitkan untuk mengaburi fikiran rakyat, rakyat harus berfikir, jangan telan bulat-bulat apa yang disogokkan oleh Kerajaan BN....PRU 13 nanti buat pilihan bijak!

Pencacai UMNO KAN suka kenaikan harga barang..mereka ni lagi MAHAL minyak lagi SENYUM diorang ni..lagi MAHAL beras lagi seronok sampai terlompat..yahooo..seronok
nya harga barang naik..and berbangga sangat2 dapat kerajaan macam ni...suka tolong rakyat dengan menaikkan harga barang..kah kah kah kah.
 
dimana PERKASA DAN PEKIDA DAN UMNO DALAM MENYATAKAN SEPERTI APA YANG DIPERKATAKAN OLEH YB GUAN ENG? dari kenyataan beliau nampak dengan jelas siapa sebenarnya pembela rakyat marhain, secara puratanya, etnik Cina adalah yang hidup senang, kaya dan mewah, Melayu sederhana dan miskin, begitu juga India sederhana, miskin dan ada yang papa.
Logiknya YB Lim Guan Eng tidak perlu membuat kenyataan sebegini, biar Melayu dan India mampus? Tetapi kenapa dia yang tampil kehadapan? Kenyataan beliau adalah untuk mengutamakan rakyat Malaysia bukan atas dasar kaum.
Membela rakyat yang disusahkan oleh JERUNG yang tidak membayar cukai kerajaan dan bawa lari keluar duit keluar negara beratus bilion setahun.Siapa JERUNG? adakah Parti PR (PKR, DAP, PAS) atau BN.
( UMNO, MCA, MIC, GERAKAN dll)? BEBAS? NGO (PEKIDA, PERKASA, ANAK, BAPA )?

INILA MASALAHNYA. KERAJAAN HARINI MENDAKWA EKONOMI NEGARA STABIL DAN SEMAKIN BAIK TAPI REALITINYA RAKYAT LEBIH MENGETAHUI. BARANG SENTIASA NAIK. PENDAPATAN STATIK. APA UKURAN KEMAKMURAN NEGARA SEKIRANYA RAKYAT TAK MERASAI.

ni lagi satu, umah pertamaku.
aku gi semak drang kata tuk umah RM200 ribu keatas jer.

gaji aku sbulan dpat 1,200 jer. mana layak buat loan bnyak tu.
kasi lah idea yg tak mngarut kalu btul2 nak bntu rakyat.
...
sib baik kerajaan s'ngor ade buat lagi umah kos murah.
RM42 ribu, dpat lah gak aku beli umah buat brteduh anak beranak.


 DEB DENGAN TRANSFOMER YANG DI BUAT OLEH NAJIB MEMANG DASYAT LAA.... RINGGIT KUKUH TAPI INFLASI NAIK MENDADAK.... KERAJAAN NAJIB BELA HANTU RAYA MANA NI...... ISK3 SILA JAWAP...

RAKYAT DIBUAI CERITA SEK LUAR TABIE , VIDEO SEK HARAM TAK HABIS-HABIS PASAL KENAIKAN HARGA BARANG KEPERLUAN HARIAN LANGDUNG TAK DIPEDULIKAN. KONON NAK NAIK KAN GAJI MINIMUM BULANAN RAKYAT TETAPI SAHINGGA KINI TAK ADA APA-APA PON DAN JIKA GAJI MINIMUM DINAIK KAN SUDAH TENTU HARAGA BARANGAN TURUT NAIK ADA KAH KERAJAAN BOLEH MENURUN KAN HARGA BARANGAN? APA YANG KITA NAMPAK HARGA BARANGAN KEPERLUAN HARIAN MELAMBONG TINGGI. APALAH YG DIBUAT OLEH MENTERI -MENTERI BN INI. CAKAP SAJA LEBIH TINDAKAN TIDAK ADA.

paham-paham lah... yang pakar pakar ekonomi kat Be End.. siapa..pi mai pi mai pun geng tu je..mana erti nak tingkatkan pendapatan bersih rakyat..... yang erti.. kurangkan pendapatan bersih rakyat....nak panggil mereka keluarkan idea nak selamat ekonomi.. sampai hari khiamat tak ada satu solution.... tetapi nak cari satu solution naya org... tulah taylor... liwat 2, Datuk T, Mr.. SAI..., Umm..., dan macam macam.. cukup menjijik...
kerajaan bukan memikirkan utk rakyat, tp memikirkan mcm mn nak bg lebih mahal supaya kerajaan lebih untung..nnt kluarla ayat.."..harga barangan negara kita lebih murah dari negara jiran"..pala hotak dia, aku beli air kotak kat kedai rm1.30sen, tp kat tailand 130baht ooo..murah pe..

Ringgit makin kukuh, very strong, tapi barang dok naik. Macam mana ni. Apa formula yang kerajaan pakai dok kira barang kena naik, asyik naik, tak mau turrun. Kalau tak boleh tolong rakayat, tukar kerajaan sajalah. Jangan bagi rakyat susah dan melarat. Nak beranak lebih pun takut, susu naik, terpaksa bagi bayi minum TEH O la........ tolong beri penjelasan....

Baru tahu penagan BN. Penipu besar! Kata rakyat didahulukan tapi poket mereka yg diutamakan. Org bodoh aje sokong Bn. Mari kita pakat ramai2 jgn sokong Bn.

0 comments:

Post a Comment